snoeiheet Tamale - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Mieke Michels - WaarBenJij.nu snoeiheet Tamale - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Mieke Michels - WaarBenJij.nu

snoeiheet Tamale

Door: mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

04 Maart 2008 | Ghana, Tamale

Dag allemaal,

Hier een 1ste korte bericht uit Tamalé. Vandaag ,hier na een zeer lange en ingewikkelde bustocht aangekomen. Het is snoeiheet[ 40 graden] en dit valt niet mee. Alles is trouwens vreemd/anders en niet te vergelijken met iets wat wij kennen. Wonder boven wonder heb ik een soort wc en water uit de muur wat douche heet. Dit is erg boffen en godzijdank,zeg ik nu. De overgang is erg groot en wennen, niet alleen aan de temperatuur,dit zal ook zeker even in beslag nemen.Het voelt wel al een beetje goed,maar ik heb me zeker afgevraagd wat ik toch in mijn hoofd haal met dit soort ondernemingen. Morgenvroeg [ 6 uur] ga ik naar de gezondheidspost om te starten met werken. Vandaag even geweest en ik denk dat ik een rose uniform aan moet. Dat is natuurlijk wel zeer apart, ja apart.
Ik laat het voor nu hierbij en zal spoedig meer vertellen. Veel groeten van mij en ik mis iedereen toch wel een beetje hoor.
Een beetje verloren loop je hier rond als salaminga [witte] tussen al die roetzwarte mensen. Op straat en onderweg getroffen door de enorme armoede en onderontwikkeling maar hierover later meer.
Kussen dus voor allemaal.

Mieke

  • 04 Maart 2008 - 18:41

    Wilma:

    Fijn om al wat je te horen.
    Dat zal zeker wennen zijn aan het temperatuur verschil.
    Hier regen en natte sneeuw buien.
    Wel hip zo'n kleurtje, als je een rose uniform krijgt.
    groetjes van ons

  • 04 Maart 2008 - 18:53

    Sabina En Didier:

    Hoi Mieke!

    Wat leuk om iets van je te horen en dat zo snel al! Fijn te horen dat je veilig bent aangekomen na die lange tocht. Een meevaller dat er in Tamale wel toegang tot internet is, dat maakt voor jou het contact met het nieuwsgierige thuisfront ook wat gemakkelijker! Volgende keer verwachten we uiteraard foto's van jou in je rose uniform! haha! ;)
    Heel veel succes morgen!

  • 04 Maart 2008 - 18:56

    Ria:

    Hallo mieke, Ik ben blij dat ik al wat
    van je hoor Probeer de tijd te nemen om te wennen.Denk ook een beetje aan je jezelf
    Veel liefs van mij Ria en een dikke knuffelxxx

  • 04 Maart 2008 - 19:12

    Marian:

    fijn om al van je te horen. ik moet zeggen dat ik wel erg veel aan je denk van hoe het er toch zal zijn. denk er maar aan dat wij allemaal met je onze gedachten dicht bij je zijn als je ons een beetje mist. veel succes en een dikke knuffelllll staat mooi trouwens rose....grapje. doeiiiiiii

  • 04 Maart 2008 - 19:28

    Silvia En Peter:

    Hoi die Mieke
    Natuurlijk kom je tot bezinnen om te denken " waar ben ik toch aan begonnen"?. Vandaar dat wij het ook reuze dapper vinden om toch deze stap gezet te hebben. Het blijft SUPER. Jouw wens gaat in vervulling (ooit de mijne ?)Wat zul jij er super uitzien. Roze jurk wit gezicht, witte benen .Nou, dat gaat effe opvallen!!!!.
    Maar.............kunnen ze jouw als zustertje tenminste goed vinden.
    Mieke, het ga je goed. Liefs Sil en peter

  • 04 Maart 2008 - 20:07

    Familie Michels:

    Hoi Mieke
    Fijn om iets te horen. Natuurlijk veel indrukken en een ware cultuurschok. Daar zet je je wel overheen. FF aklimatiseren en dan komt alles goed.
    Heel veel groetjes uit Deurne en hou je taai meid!

  • 04 Maart 2008 - 21:01

    Math-Joke:

    Zijn blij dat we wat hoorden van jou ook pap en moe vroegen er al naar. Willen wel een foto van jou zien met roze uniform aan hoor!!!!. Veel succes met je eerste (werk) dag. Hou je taai, we denken aan je, groetjes uit O'loon.

  • 05 Maart 2008 - 07:23

    Sraar En Marja:

    Hallo Mieke,
    Leuk wat van je te horen. Als je dit leest heb je je eerste werkdag er al op zitten (denken we). Ben benieuwd hoe het roze uniform je staat.
    We vinden het knap en zijn dan ook supertrots op je en denken aan je.
    Dikke knuffel,
    Sraar en Marja

  • 05 Maart 2008 - 16:03

    Yvonne:

    Hoi Mie,
    Blij te horen dat je goed aangekomen bent. Kan me wel voorstellen dat je het heet hebt. Wat een temperaturen zeg, terwijl ik vanmorgen een lage sneeuw op onze auto aantrof. Smeer je maar goed in. Hoop ook voor je dat je over voldoende douchewater beschikt om af te kunnen koelen. Succes morgen met je eerste dag in het gezondheidscentrum.
    Knuffel,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2009

mission complete ! !

12 Oktober 2008

actie Tamalé, een succes ?

23 Juni 2008

Weer in het gareel /Actie Tamalé

20 April 2008

Oost West Thuis Best!

20 April 2008

Geloof&onderwijs
Mieke

Actief sinds 06 Feb. 2008
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 53668

Voorgaande reizen:

09 Januari 2015 - 06 Maart 2015

Naar Can Tho in Vietnam

06 Maart 2010 - 01 Mei 2010

Terug naar Tamalé

01 Maart 2008 - 27 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: