1 ste werkdag - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Mieke Michels - WaarBenJij.nu 1 ste werkdag - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Mieke Michels - WaarBenJij.nu

1 ste werkdag

Door: mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

06 Maart 2008 | Ghana, Tamale

Hallo allemaal,

Vandaag dus voor het eerst gewerkt en rond gekeken en de situatie is kort gezegd erbarmelijk. Van alles is niets voorhanden, geen kennis, geen materiaal en geen mensen die dit willen doen. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Je weet niet wat er gebeurt. Van enige hygiene is geen sprake laat staan van steriel werken. oppassen geblazen dus. Ze zijn wel vereerd met mij en ik hoef geen uniform aan omdat ik al een diploma heb. Dit vind men heel bijzonder. De foto's staan bij het vorige bericht en het heeft 2 uur geduurt voordat ik ze geplaatst had. Alles is hier traag dus ook de computer.Ik hoop evenwel dat het een beetje een beeld van de situatie geeft. De meeste foto's bewaar ik ,denk ik,voor thuis en zet ze nadien op de site zodat je ze allemaal kunt zien. Het gaat verder best wel goed moet ik zeggen, alleen de hitte is enorm en deze wordt nog erger zegt men. Ik snap al na 4 dagen waarom men spreekt van the African way of life. Je moet hierin volgen anders is het niet vol te houden. Ik laat het voor nu hierbij want de tijd is op. Veel groeten aan jullie allemaal en tot de volgende keer.

Mieke
ps; ik ben blij met jullie berichten, merci allemaal


  • 05 Maart 2008 - 18:41

    Ria:

    Hallo Mieke, bedankt voor je verslag van de 1e werkdag,en de foto's.
    Ik zal dikwijls naar de foto van je kijken met de fiets.
    Denk dikwijls aan je,veel succes verders
    groetjes en liefs Ria.....

  • 05 Maart 2008 - 18:44

    Pap En Moe:

    Hallo Mieke,hier een berichtje van ons.
    We zijn blij met berichtjes die we via de rest van de familie te horen krijgen.
    Zo blijven wij ook op de hoogte van hoe het daar gaat.
    Groetjes pap en moe.

  • 05 Maart 2008 - 18:50

    Sraar En Marja:

    Hoi Mieke,
    Leuk dat je alweer een berichtje hebt geplaatst. Zo kunnen we je goed volgen
    Leuk die foto's het geeft een indruk van hoe je daar leeft. Ga lekker mee in the African way of life en geniet van alle ervaringen en sterkte met de warmte
    Liefs uit Cuijk

  • 05 Maart 2008 - 19:45

    Wim, Arna En Sam:

    Hoi Mieke
    Wat fijn dat je ons al zo snel op de hoogte houdt van je ervaringen. Zal in het begin ongetwijfeld zwaar zijn. Maar Mieke geniet van wat je doet, doe wat je wilt en denk aan jezelf.

    Veel liefs
    Wim Sam en Arna

  • 05 Maart 2008 - 21:15

    Tineke En Joop:

    Dag, Mieke
    Vandaag voor de eerste keer op je weblog gekeken. Wat fijn dat je ons al zo snel kunt berichten.Indrukwekkend wat je in die paar dagen al hebt meegemaakt. e begrijpen dat je inderdaad een cultuurshock hebt ondergaan, die we ons vanuit ons comfortabel Nederland niet kunnen voorstellen. Petje af voor jou ! Veel succes de komende dagen en pas goed op je zelf.

    Groetjes,

    Tineke en Joop

  • 06 Maart 2008 - 07:05

    Bende Van Deurne:

    Hoi Mieke
    Inderdaad leuk die foto's. Net of je in een ander tijdperk terrecht bent gekomen.
    Inderdaad hygiene is wel belangrijk, had je toch die handschoentjes maar meegenomen(hahahaha).
    Werk ze en groetjes van ons
    Henk, Astrid, Bram en Floortje

  • 06 Maart 2008 - 15:14

    Mientje:

    Hallo Mieke,
    Leuk om je eerste berichten te lezen en ook de foto's. Je bent inderdaad erg wit vergeleken met de ghanezen en een toffe fiets. Fijn dat het goed met je gaat en pas op jezelf. groetjes Mientje

  • 06 Maart 2008 - 20:02

    José:

    Hoi Mieke
    Vandaag je eerste berichtjes/ervaringen gelezen. Leuk om dit alles op deze manier te kunnen volgen. Bijzonder om een in een totaal andere cultuur te zijn, wat zal dit wennen zijn. Leuk dat je al fot's hebt bijgevoegd, krijgen we een nog betere indruk. Foto met fiets, heel bijzonder. Mieke geniet van alles en vanuit het Venrayse alle goeds en tot de volgende keer.

  • 06 Maart 2008 - 20:05

    Meta:

    Wat mooi om te horen wat jij daar allemaal gaat doen in Ghana. Het berichtje kwam net iets te laat maar je collega Ans gaf me je weblog-adres door. Dus bij deze ga ik je ook volgen. Veel succes en tot later. Groetjes uit Alphen, Meta.

  • 06 Maart 2008 - 20:39

    Anna En Gerda:

    Hoi Miek,

    Wat een cultuurschok zal dit voor je zijn! Ik vind het zo dapper dat je dit doet. Erg leuk om te lezen hoe het je vergaat en om de foto's te zien. We denken aan je. Liefs Anna en Gerda

  • 07 Maart 2008 - 11:38

    Marian:

    Hoi Mieke.
    Volgens mij heb jij naar afrikaanse begrippen een sterrenonderkomen. Maar in ieder geval je eigen plekje. Wij kunnen ons dat ook niet zo goed voorstellen hoe het daar is,..of misschien niet willen.....Hier is alles gewoon zijn gangetje. Veel succes en tot de volgende mail. Knuffels van ons.

  • 07 Maart 2008 - 16:32

    Yvonne:

    Hoi Mieke,
    Gisteravond was onze Inge hier en ik heb haar deze site laten zien. Je moet ook van haar veel groetjes hebben. Mieke sterkte met de hitte en fijn dat we via dit medium je berichten uit Ghana kunnen lezen. We groeten je hartelijk.
    xxx
    Yvonne en Inge.

  • 07 Maart 2008 - 19:05

    May P:

    hoi mieke,
    hoop dat je het naar je zin hebt,en dat wat je aantreft goed kunt hanteren.wat een leerweg!!!
    fijn om je zo te kunnen volgen. lieve groet ,may

  • 09 Maart 2008 - 21:30

    Riet Thuis:

    Hoi Mieke
    Fijn om een berichtje van je te ontvangen over je eerste werkdag,dat de toestand daar erg was had ik wel gedacht maar hier ben ik wel van geschrokken.Pas a.u.b goed op je zelf vooral ook al met die hitte.Ik denk iedere dag aan je want je weet ik vind je een kei.
    Veel liefs en sterkte uit
    Zevenaar

  • 17 Maart 2008 - 14:45

    Elly Uit Leunen:

    Hallo Mieke ik leef met je mee en de hitte een beetje is niet erg maar zo alles went moet je maar denken .probeer toch een beetje te genieten groetjes Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2009

mission complete ! !

12 Oktober 2008

actie Tamalé, een succes ?

23 Juni 2008

Weer in het gareel /Actie Tamalé

20 April 2008

Oost West Thuis Best!

20 April 2008

Geloof&onderwijs
Mieke

Actief sinds 06 Feb. 2008
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 53721

Voorgaande reizen:

09 Januari 2015 - 06 Maart 2015

Naar Can Tho in Vietnam

06 Maart 2010 - 01 Mei 2010

Terug naar Tamalé

01 Maart 2008 - 27 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: