actie Tamalé, een succes ? - Reisverslag uit Venray, Nederland van Mieke Michels - WaarBenJij.nu actie Tamalé, een succes ? - Reisverslag uit Venray, Nederland van Mieke Michels - WaarBenJij.nu

actie Tamalé, een succes ?

Door: mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

12 Oktober 2008 | Nederland, Venray

Beste allemaal,

Herfst in Nederland, in Ghana vochtig maar nog steeds warm. Zo rond de 30 gr vertelde Joseph me afgelopen week.

In dit bericht vertel ik over het verloop van de inzamelingsactie en hoe de vlag erbij hangt op dit moment.

Vanaf het 1ste begin dat het in me opkwam om te proberen iets te doen voor de kliniek van Madam Fulera werd er spontaan van vele kanten hulp aangeboden. Ik kreeg veel gehoor voor de noden daar en dit gaf moed om het te proberen. Meteen al toen het banknummer open was kwamen de donaties binnen. Grote en kleine bedragen, zeer verrassend. Ook het artikel in het personeelsblad leverde reacties en donaties op.Ook kreeg ik veel mailtjes en spraken mensen me aan die hetgelezen hadden en enthousiast waren. Al met al ontving ik ruim €2400,- aan donaties, helemaal fantastisch. Zoals afgesproken meldde ik me hierna bij de Raad v Bestuur van de GGZ.Geert Derks was ook enthousiast over de actie en deed een gulle schenking van €1000,-. Wauw. Hierdoor werd het mogelijk om alles wat klaarstaat te gaan transporteren. Er blijft waarschijnlijk nog voldoende geld over om ook de 2 wc's in de kliniek te vervangen. Deze zijn allebei al jaren kapot en dus plast iedereen ,noodgedwongen buiten, ook de hoogzwangere of vrouwen die net bevallen zijn. Als klap op de vuurpijl gaf de Raad v Bestuur van de GGZ toestemming om alles met de vrachtwagen van de GGZ te vervoeren naar Burgh-Haamstede , waar de zeecontainer staat. Zo gezegd en dus ook zo gedaan. Een week voor vertrek heb ik alle spullen gecodeerd,gelabeld en ingepakt en op 2 oktober jl is alles ingeladen en naar Zeeland naar de loods van DPA vervoerd. Samen met chauffeur Ben [waarvoor veel dank] hebben we alles naar volle tevredenheid aldaar afgelevert. Een enorme loods vol met spullen voor de missie-posten in Afrika. Er stond ook een hele lading klaar voor Dr Abdullai in Tamalé. Leuk om te zien hoe het uiteindelijk op de plaats van bestemming komt.
De container moet eerst vol voordat deze richting Accra en dan Tamalé vertrekt. Men verwacht dat dit in december/janari zal zijn. Ik word op de hoogte gehouden. Och, en wat maakt een paar maanden wachten nou uit. Dit is men gewend in Ghana,toch. Met Pater Balemans in Tamalé onderhoud ik dan verder contact over de bezorging van alle spullen bij Madam Fulera. Haar reactie zou ik wel willen zien maar dat gaat helaas [nog] niet.Ik zal opsommen wat er allemaal verzonden gaat worden: 4 hoog-laag bedden incl goede matrassen[ een wonder voor Ghana], 4 ziekehuisnachtkastjes, grote ijzeren kast , 2 grote tafels, 20 stoelen, fauiteuls, rolstoel, badstoeltje, lakens, baddoeken en washandjes,katoenen bedspreien, scharen, tangen, bekkentjes, infuusstandaarden, bedpo's, tensiemeters, weegschalen, vuilnisbakken[niet te vergeten] naaldendispencers en veel,heel veel, verpleegmateriaal voor oa de bevallingen. De vrachtauto zat helemaal vol en het is allemaal materiaal wat in Ghana niet verkrijgbaar is.Ik weet zeker dat hierdoor betere zorg gegeven kan worden voor heel lange tijd.

Het is op zijn plaats om iedereen die hieraan heeft bijgedragen, in welke vorm dan ook, ontzettend te bedanken. Merci allemaal ,ook namens Madam Fulera en de vele patienten die in haar kliniek geholpen worden

Door dit mooie resultaat krijgt mijn verblijf in Tamalé een extra dimensie. Hiervoor ook mijn welgemeende dank.


Als er weer nieuws is meld ik me, voor nu veel groeten en nogmaals dank.

Mieke

ps: Och ja, ook nog mee met de vracht: voorlichtingsmateriaal over HIV/AIDS. Na intensief speurwerk door Paul van preventie gratis verkregen uit de USA[ geweldig toch] Er waren nogal wat kriteria waaraan het moest voldoen wil het succes hebben. Zo word de info weergegeven door zwarte mensen[ omdat ze nog steeds denken dat "de witte"AIDS verzinnen] en in 2 meest gesproken plaatselijke talen[ twi en dagbani] van Ghana. Daarnaast ook een Engelstalige versie. Mooi toch.


  • 13 Oktober 2008 - 21:23

    Riet Thuis:

    Hoi Kanjer.
    Ik ben apetrots op je en heb de 2de okt dan ook veel aan je gedacht.Jouw verslag en fot's geven weer een heel goed beeld van alles wat je weer voor elkaar heb gekregen, en dan die vele donaties. Je ziet dat het toch bij de mensen leeft.GEWELDIG!!!
    We nemen gouw weer contact op om bij te kletsen.Maar voor nu vele groeten en tot ziens.
    Riet.


  • 15 Oktober 2008 - 18:35

    Arna:

    Nou Mieke dat heb je toch mooi voor elkaar.
    Chapeau!!!
    Wim Sam en Arna.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Venray

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2009

mission complete ! !

12 Oktober 2008

actie Tamalé, een succes ?

23 Juni 2008

Weer in het gareel /Actie Tamalé

20 April 2008

Oost West Thuis Best!

20 April 2008

Geloof&onderwijs
Mieke

Actief sinds 06 Feb. 2008
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 53715

Voorgaande reizen:

09 Januari 2015 - 06 Maart 2015

Naar Can Tho in Vietnam

06 Maart 2010 - 01 Mei 2010

Terug naar Tamalé

01 Maart 2008 - 27 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: