Weer in het gareel /Actie Tamalé - Reisverslag uit Venray, Nederland van Mieke Michels - WaarBenJij.nu Weer in het gareel /Actie Tamalé - Reisverslag uit Venray, Nederland van Mieke Michels - WaarBenJij.nu

Weer in het gareel /Actie Tamalé

Door: mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

23 Juni 2008 | Nederland, Venray

Hallo hallo ,hier ben ik weer

Het heeft even op zich laten wachten maar hier komt ie.

Niet alleen in Ghana duurt het soms langer dan je wilt, ook hier in Nederland kunnen we er wat van. Ik wilde snel het eea regelen maar het zat niet mee, maar nu kan ik vooruit.
Inmiddels ben ik alweer ruim 6 weken thuis en in het gareel. Ja ,ja aanpassen geblazen dat was het wel. Het contrast met Ghana is erg groot dus dit duurde even. Ik heb me zo verbaasd over onze manier van doen en omgaan met zaken. Wat kunnen wij ons toch druk maken over onbelangrijke dingen! wat steken wij teveel energie in teweinig wat er toe doet! wat een opwinding over details! enz. Raar volk die Hollanders! Daarnaast miste ik Tamalé en de mensen die me daar nabij waren.Een ervaring die veel teweeg heeft gebracht en inzichten heeft gegeven. Het zal er wel niet bij blijven denk ik zo. Toen ik weer aan het werk ging bij de GGZ werd ik verrast door het feit dat veel mensen al druk doende waren geweest met het inzamelen van spullen voor de kliniek. Toen ik nog in Ghana was had ik bericht over de situatie en het gebrek aan ja, alles eigenlijk. De directie van GGZ ging accoord met het uitzoeken van bedden ,kasten, tafels, stoelen, matrassen, beddengoed ,tensiemeters, weegschalen etc etc voor daar. Zeer deugdelijk en duurzaam materiaal en voor Ghanese begrippen ongekende luxe. Helemaal geweldig en nu nog proberen om het in Tamalé te krijgen. Tijdens mijn verblijf daar heb ik onderzocht hoe dit te realiseren zou zijn en vastgesteld dat er een betrouwbare weg is.Daarnaast een route waarbij niets aan de strijkstok blijft hangen, zeker weten. Via de missie[ witte paters uit Heijthuizen] en met het missietransport,al 35 jaar een beproefde route met 100% aankomstgarantie op de plaats van bestemming. De kosten zijn niet gering maar wie niet waagt die niet wint.Het meest ideale zou zijn om alles wat klaar staat te kunnen verschepen. Dit is ongeveer 10 kuub en kost €3000 om te verschepen. Dit bedrag is incl. inpakken, documenten voor inklaren ,grens en haven, verzekering van de vracht en na aankomst in Accra transport over land naar Tamalé,800 km noordelijker. Een hele ondernemimg zo je ziet maar zeer wel mogelijk.Haal ik minder geld op dan gaat er wel transport alleen minder en selecteer ik op prioriteit voor de kliniek. bv niet 4 maar 2 bedden. Inmiddels heb ik een bankrekening kunnen openen waar iedereen op kan doneren. In het personeelsblad van de GGZ komt een intervieuw over mijn tijd in Ghana en een oproep aan de medewerkers van de GGZ om een kleine donatie te doen. De directie van GGZ wil even afwachten wat dit oplevert en dan vaststellen wat hun bijdrage aan het transport zal zijn. Het maakt me blij dat er zoveel medewerking gegeven wordt en dit geeft goede hoop op het welslagen van de missie. Over de stand van zaken tot nu toe heb ik wekelijks contact met de organisatie in Ghana waarvoor ik gewerkt heb en Madam Fulera is door hen op de hoogte gesteld van de op handen zijnde actie. Ze heeft me afgelopen week alavst een bedankbriefje gestuurd, leuk he. Ook met mijn gastgezin onderhoudt ik een e-mail contact[ als de stroom het doet, dat wel].

Wil je ook je steentje bijdragen?? Alle beetjes baten, vele handen maken licht werk en gewoon doen is mijn motto.

Het rekeningnummer is 666 115 893 ING bank /actie Tamalé/tnv M Michels


Het spreekt voor zich dat je van me hoort over het resultaat van de actie

Bij voorbaat heeeel veeeel dank.


Mieke


  • 23 Juni 2008 - 20:56

    Riet Thuis:

    Hoi Kanjer
    Ik wens je heel veel sucses, dit gaat lukken.
    Mijn donatie komt er aan.
    Groetjes uit Zevenaar.

  • 24 Juni 2008 - 05:15

    Silvia En Peter:

    Super dat je al zover bent gekomen. We hopen in ieder geval dat je het bedrag krijgt. Zo hoef je niet te selecteren in de gekregen spullen.
    TOi toi toi

  • 25 Juni 2008 - 08:20

    Yvonne:

    Mieke, helemaal super deze aktie. Ook kun je rekenen op onze donatie.
    Liefs
    Yvonne.

  • 28 Juni 2008 - 19:26

    Wim Sam En Arna:

    Hoi Mieke
    Ook wij gaan ons steentje bijdragen om dit project voor jouw goed af te sluiten.Super!!

    Groetjes

    Wim Sam en Arna

  • 22 Augustus 2008 - 08:59

    Mieke Coenders:

    mieke,
    ik heb je bgerichtje gelezen zoeven over je actie en heb het rekening nr. genoteerd
    666 115 893 ing bank /actie tamale/ t.n.v. M.Michels Leuk wat je doet.
    Mieke Coenders Schuttersveld 27
    Ik zie je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Venray

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2009

mission complete ! !

12 Oktober 2008

actie Tamalé, een succes ?

23 Juni 2008

Weer in het gareel /Actie Tamalé

20 April 2008

Oost West Thuis Best!

20 April 2008

Geloof&onderwijs
Mieke

Actief sinds 06 Feb. 2008
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 53706

Voorgaande reizen:

09 Januari 2015 - 06 Maart 2015

Naar Can Tho in Vietnam

06 Maart 2010 - 01 Mei 2010

Terug naar Tamalé

01 Maart 2008 - 27 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: