Van - 5 naar + 40 !! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Mieke Michels - WaarBenJij.nu Van - 5 naar + 40 !! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Mieke Michels - WaarBenJij.nu

Van - 5 naar + 40 !!

Door: mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

10 Maart 2010 | Ghana, Tamale

Beste allemaal,

Hierbij mijn 1ste korte bericht uit Afrika, Ghana,Tamale.
De titel laat zich raden, wat kan een mens zich aandoen denk je. Ik kan het ook niet verklaren maar ik heb de tocht weer gemaakt. De reis met KLM was de laatste luxe voor de komende maanden. Aankomst in Accra goed maar om van de graad te gaan. Volgende dag dan ook last van tropenkolder[koppijn en licht in het hoofd] Ondanks dat naar een traditionele bruiloft geweest waar we de speciale gasten waren. Tjonge tjonge wat een spektakel, het leek wel een klucht.Daarover later meer. Maandag toch met de bus naar het Noorden omdat er 2 medereizigers aankwamen die alleen moesten gaan. Ze waren blij dat ik met hun meeging. Zeer slechte weg , veel gaten en opstoppingen door oa gestrande vrachtautos. Er moest een boom worden omgezaagd om door te kunnen. De 1ste hilariteit. Pas laat in de avond in Tamale en meteen door naar het gastgezin. Een mooi weerzien maar ook iewat onwennig. In de eerste dagen wordt me duidelijk dat de financiele crisis meedogenloos heeft toegeslagen alhier. De gastvader heeft al bijna 1 jaar geen baan meer, er is een baby geboren waardoor ook Esther niet meer werkt. Het zoontje van een zus woont ook bij hun en ze voeden deze op.Joseph heeft de brommer verkocht en hiervan een taxiauto aangeschaft voor inkomen maar na enkele mnd heeft deze het begeven en staat [nog meer]
te roesten. Verder is de afvoer van het hele huis verstopt en kan de WC en de keuken niet gebruikt worden. Ook de douche is "broken "en er is geen geld voor repair. De volgende dag zie ik ook dat de koelkast helemaal leeg is. Al met al een zorgelijke situatie schat ik zo in. Ik kom hier zeker een keer op terug als ik een beter beeld heb. Verder is het wennen ondanks dat ik hier niet voor de 1ste keer ben. De vele indrukken, de zinderende hitte, de geuren, de stof, ja wat eigenlijk niet. Toch gaat dit goedkomen lijkt mij, it takes some time.Ik heb alweer een fiets dus wat mobieler en dit scheelt ook.

Het internet is me gewillig en dit bericht is dan ook zo geschreven. Het is wel geen spannend verhaal maar ik denk dat een teken van leven nu volstaat.

Ik meld me over enkele dagen weer.

Veel liefs uit ,een bijster warm, Tamale.

Mieke

  • 12 Maart 2010 - 09:10

    Kooskunen:

    mieke. heel veel sukses en ik wens je dat je je hoofd koel kunt houden.

  • 12 Maart 2010 - 18:28

    Tineke En Joop :

    Hoi,Mieke

    We hebben je eerste verslag met interesse gelezen. Zo zie je maar het is toch altijd weer anders dan je verwacht. Knap dat je er toch weer voor gaat en we hopen dat je in de gelegenheid bent om weer veel goeds te doen! Hopelijk ben je nu al weer wat gewend aan de nieuwe omstandigheden.
    Veel liefs, Tineke en Joop

  • 13 Maart 2010 - 18:29

    Ria Van Berkel:

    Hallo Mieke,
    Blij om al wat nieuws te horen van je even wennen aan alles weer dat kost even tijd je weet waar je het voor doet.
    |Groetjes en liefs werner en ria....

  • 13 Maart 2010 - 20:38

    Peter En Jeannette:

    Hoi Mieke,
    Fijn, dat je goed bent aangekomen. Wensen je een goede tijd en laat alles nog maar even over je heen komen.Je probeert datgene wat je kunt doen en dat is al fijn voor al degene die je na staan

  • 13 Maart 2010 - 21:08

    Wendy:

    Hoi Mieke, Het is daar nu wel erg warm.... Rafik slaapt inmiddels buiten. Ik hoop dat je het goed naar je zin gaat hebben, mooi beschreven hoe het daar weer is. Tot snel, groetjes Wendy P.s Ik heb je een mailtje gestuurd.

  • 14 Maart 2010 - 13:06

    Sabina & Didier:

    Hoi Mieke!

    Nou, das een lekkere binnenkomer bij 't gastgezin... :S
    Hopelijk gaat het de komende weken weer wat beter. In ieder geval veel succes en niet te veel heimwee krijgen he!

  • 14 Maart 2010 - 13:18

    Fam. Nabuurs:

    Hoi Mieke,
    Fijn om iets te horen van jou, pap en moe hadden al vaak gevraagd of we iets hadden gehoord van jou, zojuist je berichtje tel. voorgelezen aan hun,het moet zeker weer uitgeprint worden van pap voor het archief.
    Ik hoop dat je bij het volgende berichtje weer wat gewend bent aan een hele andere situatie dan hier, groetjes Joke

  • 14 Maart 2010 - 15:58

    Marian:

    Hoi Mieke.
    Blij te lezen dat je goed bent aangekomen.
    Mijn gevoel zegt dat je voor je gastgezin veel zult gaan betekenen. Jou kennende zul je zoeken naar oplossingen tot ze er ook daadwerkelijk zijn. Wij wensen je alle goeds en ik zie al weer uit naar je verslagen.
    Dikke knuffel,Marian

  • 14 Maart 2010 - 19:47

    Henk En Astrid+kids:

    Hey die Mieke
    We zaten al te w88 op je verslag! God wel weer meteen spannende dingen aan de hand.
    Eigenlijk kunnen we ons nauwelijks voor stellen hoe het er werkelijk aan toe gaat.
    Heb je die jongen nog getroffen op het vliegveld, die een ijscokar wilde beginnen?
    Ik denk dat je het nu drukker hebt dan de vorige keer toen je daar was. Je hebt zoveel plannen. Heel veel suc6 met alles!!!
    Vele groetjes uit Deurne x

  • 14 Maart 2010 - 20:18

    Wim, Sam En Arna:

    Tjonge tjonge wat een weerzien.
    Ben zeer benieuwd hoe het met de madamme F.... zal zijn.
    Mieke ik denk dat de gewenning snel zal gaan.
    Ik verheug me nu al op het volgende verslag.

    Liefs Wim, Sam en Arna

  • 14 Maart 2010 - 21:08

    Mia (CAB NML):

    Hoi Mieke,
    Wat fantastisch dat je weer bent teruggegaan. Ik wens je heel veel succes met alles. Ik blijf je zeker volgen.
    Groetjes, Mia

  • 16 Maart 2010 - 12:01

    Silvia En Peter:

    Hoi Mieke,

    Zet alle zorgen waarmee je wegging aan de kant en geniet van de tijd in Ghana. It takes some time zoals je schreef en dat is natuurlijk ook zo.
    Liefs Sil en peter.

  • 17 Maart 2010 - 12:34

    Peter, Joke, Monique:

    Haa die Mieke,

    Jeetje wat een binnenkomer, ben benieuwd hoe dat afloopt.
    Alles goed verder daar?
    Het is hier 1 grote puinzooi, we weten niet wat we moeten aanvangen zonder jouw. :) Natuurlijk doen we ons best en hopen dat je gezond en wel weer terugkomt.
    veel plezier daar!!

    groetjes Peter, Joke en Monique

  • 18 Maart 2010 - 17:22

    Wilma:

    Hoi Mieke
    Ook wij hebben je eerste verslag gelezen.Dat is niet niks wat je daar aantrof.Maar jou kennende komt het allemaal goed.
    Lieve groetjes van ons
    ps. ook de groetjes van Cindy die was gister hier en heb haar het verslag laten lezen.

  • 22 Maart 2010 - 22:00

    RietThuis:

    Hoi Kanjer
    Wat een oen ben ik toch om nu pas te reageren,maar ik heb met veel aandacht jou verslag gelezen en vindt het vreselijk dat de reccesie daar ook al zo heeft toegeslagen.Ik ben blij dat de reis goed is verlopen en dat je niets aan het ongeluk hebt overgehouden.Ikwens je heel veel sterkte en pas goed op jezelf.
    Liefs
    Riet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Actief sinds 06 Feb. 2008
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 53733

Voorgaande reizen:

09 Januari 2015 - 06 Maart 2015

Naar Can Tho in Vietnam

06 Maart 2010 - 01 Mei 2010

Terug naar Tamalé

01 Maart 2008 - 27 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: