Tussen twee werelden - Reisverslag uit Venray, Nederland van Mieke Michels - WaarBenJij.nu Tussen twee werelden - Reisverslag uit Venray, Nederland van Mieke Michels - WaarBenJij.nu

Tussen twee werelden

Door: mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

07 Mei 2010 | Nederland, Venray

Hallo allemaal,

Tussen twee werelden, zo voelt het nog steeds, 1 week na terugkeer uit Ghana. Om half 3 in de morgen is Esther druk met het wassen van de kinderen en Joseph haalt de auto op om me met z'n allen naar het vliegveldje in Tamalé te brengen. Ze hebben hun beste kleren aan, alles pas gestreken. Een gast doe je op deze wijze uitgeleidde is hun opvatting. Het is een lastig afscheid in Tamalé. De vlucht naar Accra en later naar Holland verlopen uitstekend. Een vliegtuig vol Afrikaners, als witte val ik nu nog op nog, richting Europa. Na aankomst op Schiphol ga je al snel op in de witte massa .Het is wel erg koud[7 gr] Brrrr. Het weerzien met geliefden is goed. Eerste indrukken die je opdoet is dat alles zo schoon en netjes is. Fris groen aan de bomen, de seringenboom thuis bloeit uitbundig, de tulpen in de tuin fier rechtop. De dagen die volgen gaan in een waas voorbij. Ik blijf bezig met klusjes in huis en tuin maar mijn gedachten zijn er niet steeds bij. Iedere dag gaat het toch wel beter en loop ik meer en meer in de pas met het leven van hier. Het verschil in werelden is te groot om zonder meer de overgang te kunnen maken. Ik geef het dan ook de tijd die het vraagt.
Dit is mijn laatste bericht over de reis naar Tamalé. Alle fotos staan nu op de goede plaats bij de verhalen, kijk en geniet.

Ik zeg tot de volgende reis

Mieke

  • 07 Mei 2010 - 19:57

    Wilma:

    Hoi Mieke

    Ik heb je laatste verslag gelezen.
    Wat een fleurige schilderijen.
    O,nu zie ik waar ze hangen.
    Fijn dat we vanmiddag al hebben kunnen bijpraten.
    Ik zie dat het gelukt is met de foto's ik ga ze nu even nog kijken.

    Lieve groetjes van mij

  • 07 Mei 2010 - 20:10

    Marlies:

    Welkom thuis kind....wat zul je soms verloren lopen tussen al die rennende mensen hier...en die kou, inderdaad brrrr, zelfs voor ons. Doe het maar leker rustig (afrikaans)aan de eerst komende tijd! We zien elkaar volgende week, ik verheug me er op. De verhalen life horen is toch het meest boeiend, ofschoon je een leuke manier van schrijven hebt hoor. Alvast een dikke knuffel van mij, xxx

  • 07 Mei 2010 - 21:14

    Riet Thuis:

    Hoi Kanjer
    Fijn dat je weer terug bent al is het goed wennen met deze kou.Het weekje om bij te komen zit er weer bijna op.Ik hoop dat je met een goed gevoel terug kunt kijken naar alles wat je meegemaakt hebt.De foto's ga ik op mijn gemak het weekend bekijken.Ik hoop je gouw weer te zien!!!
    Liefs. Riet

  • 07 Mei 2010 - 21:57

    Bende V Deurne:

    Hoi Mieke
    We hadden het al gemerkt, maar alles heeft tijd nodig. Zeker het verschil van 2 werelden. We kunnen het ons wel voorstellen, maar hoe het precies is zullen we nooit weten.
    Alles komt goed!!!
    Liefs uit Deurne

  • 11 Mei 2010 - 20:06

    Marian:

    hoi mieke, fijn dat je weer thuis bent. hopelijk kun je een beetje aclimatiseren. zal niet meevallen. zie je gauw een keer en lopen we weer een rondje.
    liefs marian.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Actief sinds 06 Feb. 2008
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 53719

Voorgaande reizen:

09 Januari 2015 - 06 Maart 2015

Naar Can Tho in Vietnam

06 Maart 2010 - 01 Mei 2010

Terug naar Tamalé

01 Maart 2008 - 27 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: