Weer op reis, nu naar Azië - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Mieke Michels - WaarBenJij.nu Weer op reis, nu naar Azië - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Mieke Michels - WaarBenJij.nu

Weer op reis, nu naar Azië

Blijf op de hoogte en volg Mieke

30 December 2014 | Vietnam, Can Tho

Dag allemaal,

Na bijna 5 jaar is het zover. Ik ga weer op reis , deze keer niet naar Afrika maar naar Azië en wel naar Can Tho in het zuiden van Vietnam.

Ik ga daar 8 weken werken en wonen, van 9 januari tot 6 maart 2015. Voor Vrijwillig Wereldwijd zal ik gaan helpen bij div. projecten.
Zoals het er nu naar uitziet zal ik gaan werken bij de Buu Tri Pagode, Charity at Hospital of traditionel medicine , The city orphanage en de Thien An orphanage.
Met 7 andere vrijwilligers woon ik in een huis van de organisatie en gezamenlijk zetten we ons in bij alle projecten. Phuong is de contactpersoon die de werkroosters maakt.

Ik zal mijn ervaringen en belevenissen weer op deze reisblog gaan schrijven. Dus als je het leuk vind om me te volgen dan kan dat.

Ik heb er veel zin in, dat is zeker

Tot het 1ste verhaal , maar dan uit Can Tho in Vietnam

Mieke

  • 30 December 2014 - 18:45

    Inge Kranendonk:

    Hoi Mieke, het is alweer bijna zover om te vertrekken voor je, wat vliegt de tijd!
    Ik wens je alvast alle goeds voor 2015 en een fantatische reis naar Vietnam.
    Warme groetjes van max&Inge

  • 30 December 2014 - 19:03

    Wilma En Ludo Michels:

    Hoi Mieke, ten eerste de beste wensen voor 2015 en heel veel werkplezier in het zuiden van Vietnam. Nu dus een Aziatische ervaring opdoen in plaats van een Afrikaanse, zal een groot verschil zijn vermoeden wij. We zullen je verslagen met belangstelling volgen. Groetjes Wilma en Ludo

  • 30 December 2014 - 19:45

    Tiny Limpens ( Mama Didier :-) ):

    Hai leef Mieke , wat super dat je weer vrijwilligers werk gaat doen ! Ik vind dit echt fantastisch !
    Fijn dat je me een berichtje stuurt om je te volgen ,dit zal ik zeker gaan doen .
    Ik wens je morgen een mooie jaarwisseling en de allerbeste wensen voor 2015 !
    Ik zie je verslagen met plezier en belangstelling tegemoet ! Poen Tiny

  • 30 December 2014 - 22:16

    Jose Jeuken:

    Hoi Mieke, wat ontzettend goed van je om dit project te gaan doen. Fijn dat ik dit bericht van je heb ontvangen. Ik zal je reisverslag zeker gaan volgen. Ik wens je een hele goeie reis met veel werk plezier in Vietnam.
    Voor nu eerst een mooie jaarwisseling en het allerbeste voor 2015

  • 01 Januari 2015 - 19:52

    Math En Joke :

    Hoi Mieke,
    Wat spannend. We hebben veel bewondering voor het werk wat je daar gaat doen. We gaan je zeker volgen, en zorgen dat pap en moeke alle verslagen weer uitgeprint krijgen.
    Goede reis, groetjes math-Joke.

  • 02 Januari 2015 - 18:31

    Henk En Astrid:

    Hoi Mieke, wat een geweldige ervaring ga je weer tegemoet! Heel veel werkplezier en geniet van de ervaringen. Tot gauw en een hele goede reis.
    X bendevandeurne

  • 04 Januari 2015 - 19:09

    Sraar En Marja:

    Lieve Mieke, Nog even en dan ga je vertrekken op weg naar een nieuw avontuur. Wij bewonderen je dat je dit weer gaat doen en kijken nu al uit naar je verslagen. We gaan je zeker volgen. We wensen een je een hele goede reis en veel succes en werkplezier. Liefs, Sraar en Marja xxx

  • 05 Januari 2015 - 13:18

    Maria (gym):

    Een mooi begin van 2015. Ik zal je vol belangstelling volgen.
    Enorm mooi als jij ginds veel gaat brengen en dat dit omgekeerd ook is.

  • 05 Januari 2015 - 21:20

    Sabina, Didier En Valentijn:

    Hoi Mieke! Wat leuk om je verhalen weer te gaan volgen! We zijn heel erg benieuwd hoe je het gaat vinden, daar in het verre Azië. Gelukkig heb je in Afrika al de nodige ervaring opgedaan wat betreft vrijwilligerswerk en het leven onder primitieve omstandigheden! Dit gaat dus helemaal goed komen! We wensen je veel succes, maar ook veel plezier. Dat deze reis ook weer onvergetelijk mag worden!
    Liefs, Sabina, Didier en Valentijn

  • 06 Januari 2015 - 19:59

    Thea Van Rens:

    Heej Mieke
    Nog de beste wensen voor 2015.
    Ik wens je voor overmorgen een goede vlucht.
    Succes en vergeet niet te genieten.
    Ik kijk uit naar je eerste berichten.
    Groetjes Thea

  • 07 Januari 2015 - 14:45

    Anja Muijsers:

    Ha Mieke, bijna is het zover..
    Ben erg benieuwd naar al je ervaringen. Heerlijk om vanuit hier 'mee te kunnen gaan'.
    Alle succes!!
    Groetjes, Anja

  • 11 Januari 2015 - 10:49

    Ingrid Broere:

    He Mieke,

    Een geweldige reis gewenst! En precies wat Anja schrijft "heerlijk om vanuit hier mee te kunnen gaan."
    Veel groetjes!
    Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Can Tho

Naar Can Tho in Vietnam

Beste allemaal,

Na bijna 5 jaar ga ik weer op reis en werken als vrijwilliger. Deze keer niet naar Afrika maar naar Azië en wel naar Vietnam. Ik ben gestationeerd in Can Tho in de mekong delta, dit is in het zuiden van het land.
Van 9 januari tot 6 maart zal ik werken in Thien An Orphanage, The city Orphanage en Buu Tri Pagode. Dit is althans op dit moment de bedoeling, mogelijjk komen hier aanpassingen in als er hulp op een andere plaats nodig blijkt.

De leefomstandigheden in Vietnam zijn redelijk tot goed te noemen. Er is voldoende voedsel en schoon drinkwater voor de kinderen en ook is de gezondheidszorg van een redelijke kwaliteit. De kinderen waarbij ik ga helpen zijn ernstig lichamelijk en geestelijk gehandicapt en om die reden te vondeling gelegd. Men kent in Vietnam een 2-kind politiek en dit is de belangrijkste reden waarom deze kinderen te vondeling worden gelegd.
De ernstige afwijkingen zijn nog steeds een gevolg van de Vietnam oorlog toen er veelvuldig napalm en agent organge is gebruikt.
Met 7 andere vrijwilligers woon ik in een huis van de organisatie en gezamenlijk helpen we bij de projecten. We worden ondersteunt en begeleidt door Phuong, de contactpersoon daar.

Na 6 mnd van voorbereiding komt de vertrekdatum nu echt dichterbij. Ik heb er zin in. Zin om nieuwe ervaringen op te gaan doen, een nieuw land te leren kennen met al z'n gewoontes en gebruiken, maar ook zin om de handen uit de mouwen te gaan steken.

Mijn ervaringen ga ik weer op de reisblog zetten, dus als je het leuk vind om me te volgen dan kan dat op die manier.

Veel leesplezier

Mieke

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2015

Charity at Hospital at traditionel Medicine

16 Februari 2015

Het klasje van Thien An

16 Februari 2015

Droomeiland Phu Quoc

06 Februari 2015

The blind people van Ntat Tan

31 Januari 2015

The City orphanage
Mieke

Actief sinds 06 Feb. 2008
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 53633

Voorgaande reizen:

09 Januari 2015 - 06 Maart 2015

Naar Can Tho in Vietnam

06 Maart 2010 - 01 Mei 2010

Terug naar Tamalé

01 Maart 2008 - 27 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: